Eğitimde Dijital Oyunlar

Eğitsel Dijital Oyunlar

 Dijital oyunlar, insanların bir arayüz aracılığıyla etkileşime geçtikleri elektronik oyunlardır. Dijital oyunlar çevrimiçi veya çevrimdışı oynanabilirler.

1983 yılı dijital oyunların patladığı zaman olmuştur. Zamanla sektör o kadar gelişmiştir ki daha karışık yapılara sahip, gerçeğe daha yakın grafiklerin kullanıldığı oyunlar ve sadece oyun oynamak için kullanılan konsollar ortaya çıkmıştır.

Gerçeğe yakın karakterler, ses ve görüntü efektleri yeni teknolojilerle ilerlemekte ve bu sebepten dolayı dijital oyunlara olan ilgi her geçen gün artmaktadır. Bilgisayar oyunlarının çok popüler olması genellikle iki amaç doğrultusunda oyunlar yapılmasına sebep olmuştur. Bunlar eğitsel ve eğlence amaçlı oyunlardır.

Eğitsel oyunlar genellikle oyuncuyu düşünmeye veya bir konu üzerinde bilgilendirmeye yönelten oyunlardır.

Eğlence amaçlı oyunlar ise sonsuz bir hayal gücüyle çalışır ve öncelikli amacı kullanıcının ilgisini çekmek ve onu eğlendirmektir. Eğlence amaçlı oyunlar genellikle kişilerin eğlenmek, başarmak veya zaman geçirmek gibi sosyal gereksinimlerini karşılamaya yöneliktir.

Günümüzde popülerliğini koruyan dijital oyunları İki şekilde gruplandırmak mümkündür:

A. Gerçek Hayat Benzeşim Oyunları — > Günlük hayattan roller ve senaryolar içerir.